sparande och inkassering...

Igår öppnade jag upp 2 stycken sparanden i min bank. Ett långsiktigt och ett kortsiktigt. När vi sitter där och gör en kalkyl så visar det sig att jag kan spara 1800 kr i månaden! Så mycket har jag inte kvar varje månad tänkte jag... så jag frågade hur de räknat ut det... De gick tydligen efter konsumentverkets riktlinjer för vad jag skulle spendera, så vi kollade igenom dom... matkontot stämde nog ganska bra överens, jag fick lägga till festkonto osv... sen sa hon att konsumentverkets riktlinjer sa att jag skulle spendera 550 kr i månaden på kläder. Hej tänkte jag, där är resten av mina pengar.. (och lite taxiresor osv). Vi kom iaf fram till en okej summa (enligt mig) och banktanten var stolt att jag överhuvudtaget öppnade ett konto :)

Idag pratade jag med försäkringsbolaget angående min mobil som jag nu skickat in alla papper för. Vi bråkade lite om min självrisk, då de sagt en sak till mig, men sedan ändrat sig när de såg att jag hade något annat... hmm... men jag körde "stackars-mig-som-inte-vet-något-om-försäkringar-litar-ju-på-er" så det verkade gå bra till slut. Så inom 3-5 bankdagar kan jag se pengarna på mitt konto. skönt!

Hittade en gammal bild på mig med vänner, tycker den är så himla härlig och vi ser ut att ha så himla kul :) Ser ni vad kort hår jag har??? Det är jag längst till vänster.. tror det är år 2008 eller 2009...



Får se om det blir någon träning idag.. jag har extrem träningsvärk efter passet igår... men kanske lika bra att gå på bandet en stund?? (om jag nu tar mig nerför trappan som jag har upp till mitt kontor)...
Publicerat i Allmänt
#1 / / Anna:

Ett litet tips är att ha iallafall en dag mellan träningspassen, annars finns de risk för infl i musklerna...tro mig jag har haft de och de vill du inte ha :S Hmmm...nu när ja skriver detta känns de som att ja ha skrivit de förr till dig...ja är senil...så om ja skrivit de förr får du bortske ifrån denna kommentar! ;)