Ny lägenhet?

Ohhh jag hoppas verkligen att detta går vägen. 

Vi har fått ett Ja nu av killen som vi vill byta lägenhet med. Dock är det ju kvar att vi ska bli godkända alla parter av fastighetsägarna, så jag vågar inte ropa hej riktigt än. 

Jag kan ju dock inte låta bli att drömma mig bort till att flytta till en större lägenhet :) TYVÄRR ingen balkong, men ska vi vara ärliga använder vi inte den så mycket ändå. Nu får vi istället en mysig innergård där vi kan grilla och sola. 

Det vi behöver köpa först är en soffa. Vi har klippan-soffan från Ikea idag och alla som har hälsat på oss vet att det inte får plats speciellt många i den. Sofforna nedan har jag googlat fram, men jag har inte börjat titta i butiker än. Någon som har förslag på ställen där vi kan handla en skön soffa för högst ca 10.000 kr? 

Jag drömmer också om att vi ska köpa en till Billy-bokhylla (har 2 st vita idag fulla med böcker). På den nya hyllan ska vi ha glasdörrar, så att den fungerar som ett vitrinskåp. Där ska vi ha fina glas och Pontus whiskey-flaskor :) (och kanske fler böcker? ;) 

Lägenheten vi hoppas flytta till har stort kök, möblerbar hall, sovrum, vardagsrum och ett tredje rum som är lika stort som vardagsrummet. Det tredje rummet blir ett kombinerat gästrum/kontor/hobbyrum. Det ska bli jätteroligt att hitta en fungerande lösning för möbler osv.

Jag vill också ta hem de saker som jag har kvar i förrådet i Linköping, tex alla mina cd-skivor. Jag saknar att sätta i en cd-skiva i spelaren och få riktigt bra ljud. 

Så nu håller vi tummarna allihopa för att detta går igenom! 


 
 
#1 / / Anonym:

Å så kul :) då håller vi tummarna!! Chili har billiga soffor, eller ja man kan få en hyfsat stor soffa för 10.000 iaf. :) annars tycker jag Ikeas soffor håller helt okej kvalité.

Puss Babe

Svar: Tack :) Jaa jag har kikat lite på Chilli, och även Mio har jag sett har rätt schyssta soffor till okej pris. Vi får åka runt och prova innan vi bestämmer oss. (sen är det ju en fördel om alla papper är klara också=) haha
thePalma

#2 / / Christina:

Å så kul! Jag håller mina tummar för er :) Lycka till!

Svar: Tack sötis :)
thePalma

#3 / / Emelie:

Åh va kul!!! Ett litet grattis så länge, så får ni det stora grattiset när det är helt säkert 😃👍 kram kram

Svar: Tack babe :)
thePalma