Föräldragrupp

Idag var vi på föräldragrupp på MVC. Det var väl inte riktigt som jag trodde, men det är å andra sidan 2 tillfällen kvar. 

Ni som har gått igenom graviditet och förlossning - vad är värt att gå på gällande förberedning? Profylax? Yoga? Rundtur på sjukhuset? Något annat? 

Allt är ju så himla individanpassat men hur ska man veta förrens man har gått igenom det? Så skriv gärna vad som fungerade bäst för DIG (Det som passar för dig kanske inte passar för mig/någon annan). Men det är alltid lärorikt att höra varför just ditt sätt fungerade för dig :) Om ni förstår hur jag menar!? :) (eller om du/ni ångrade att ni inte gick på något) 

Nu tänker jag främst på förberedning inför förlossning :) 

TACK för er hjälp! 

 
#1 / / Sanne:

Hej Sofie! Kul att läsa om din graviditet☺️ Jag skulle varmt rekommendera dig att gå gravidyoga! Hjälpte mig otroligt mycket i värkarbetet och kände mig aldrig rädd eller att jag tappade kontrollen över min kropp just tack vare den förberedande yogan. Kunde hantera smärtan med andningen under hela förlossningen (andningen du lär dig på gravidyogan skiljer sig från profylaxen) Hoppas du hittar rätt i djungeln👍

Svar: Tack för tipset :) Det ska jag ta och kika på under julen nu :) Märkte när jag var på massage nu att andningen ÄR viktig! :)
thePalma