Hedin Bil

... Ett tråkigt inlägg innan jag i slutet på veckan kommer med ett långt inlägg om allt roligt vi gjort sista dagarna. För det har varit både smögen och besök av pappa och skojigheter i helgen :) 

Men nu till det tråkiga: 
Vi är små och betydelselösa i ögonen på de som styr på Hedin bil. Tyvärr. Det känns skit. 

Det enda felet de egentligen gjort enligt avtalet är att de inte har meddelat oss om förseningen på bilen vi beställt. Det är jag som har fått jaga dem och till slut fått reda på att den är sen från fabrik. 
Vi beställde bilen i april och vi har NU (samma vecka som vi skulle fått bilen) fått reda på att den inte levereras förrens om två månader. Hade de meddelat oss bara för en månad sen hade situationen varit helt annorlunda. 

Men hur de sen har skött hela ärendet är bara pinsamt. 

Lite kort så skyller alla på varandra. Ingen vill ta ansvar. Chefen är inte på plats och allt slussas fram och tillbaka och det är nästan så att jag får medla mellan olika personer då jag envisas med att ringa runt. 

Hedin bil har ingen lånebil till oss och de kan inte erbjuda någon annan bil i samma prisklass till oss. (Men vi får självklart teckna oss på en dyrare bil om vi vill. Men hade det varit ett alternativ hade vi ju gjort det från början!) 

Så nu står vi utan bil igen och jag är bara ledsen och arg att Hedin bil inte kan ta en liten liten smäll och erbjuda oss någon typ av lösning. Jag har aldrig varit med om ett företag som inte ens försöker hitta en lösning. De rycker bara på axlarna, hänvisar till avtalet och säger att "enligt chefen så är detta era alternativ" (häva avtalet eller vänta på bilen).  

Jag kommer såklart ta det här vidare men då många har semester nu (inklusive jag) så avvaktar vi 1-2 veckor så ser vi hur vi kan gå tillväga och vad vi kan göra. 

Kan ju avsluta med att vi självklart ringt runt och kollat om något annat företag har en liknande bil inne men vi har tyvärr inte hittat någon. 

Ajja fortsättning följer... 
Publicerat i Allmänt