Hurra!

På 6 veckor har jag gått ner 5,8 kg. 

Vad har jag gjort: 
- tagit bort kolhydrater från en måltid per dag. Ersatt det med massor av grönsaker. 
- tagit bort allt sött måndag-fredag. Har njutit av det på lördagar istället (förrutom denna vecka när jag ätit lite choklad varje dag!) 
- tränat lite smått! Mer vissa veckor, mindre andra veckor. Denna vecka har det tex bara blivit ett kort pass. 
- börjat springa efter Edwin som rör på sig betydligt mer nu än för 6 veckor sedan. 

Jag ammar ju fortfarande så det hjälper säkert till lite också. 

Jag vill också poängtera att jag kämpar med vikten nu enbart för att må bra! Jag är nöjd med hur jag ser ut, men jag vill bli stark och jag vill inte ha ont. När jag väger för mycket får jag ont i knäna och det påverkar hela min vardag. 

Sen ska jag väl inte sticka under stolen att det även är lite ekonomiskt! Om jag kan komma ner i min vikt innan graviditeten så behöver jag inte köpa en helt ny garderob, utan jag kan använda mina gamla kläder. Idag fick jag tex igen min höstjacka så det behöver jag inte köpa någon ny. 

Så fort jag kommit ner till min "standardvikt" så är det mat och träning i balans som gäller. Jag vill inte utesluta något helt utan allt ska kunna ätas med måtta. Nu när jag börjat göra egen mat till Edwin tänker jag ännu mer på hur viktig balansen är och att det är BRA saker han får i sig och att kosten är varierad. 

Jag vill aldrig prata vikt framför honom, utan bra mat som ger energi och lek/rörelse/motion samt lite lördagsgott eller när man är bortbjuden/det är kalas. Han ska alltid kunna känna att han får vara med och äta vad de andra barnen äter. Kompenserar man det med lek och spring så tror jag att det räcker långt. 



#1 / / Pernilla Jungåker:

Bra jobbat!

Svar: Tack 💕
thePalma