5 veckor och 2 dagar sen...

Nu är det exakt 5 veckor och 2 dagar sedan som jag låg nersövd och operationen precis skulle börja :) SÅÅÅ glad att det blev av. 
 
Drömde världens marddröm inatt. Drömde att mina ärr sprack upp och att bröstet var på väg att "ramla" ur. Plastikmottagningen var dessutom stängd så kunde inte få någon hjälp :( 
 
RIKTIGT så hemskt är det absolut inte :) Som tur är. Jag har några småsår kvar som är väldigt sega att läka. (ett lite större) Men läkaren och sköterskorna har ju sagt att det tar flera veckor för det att läka. Jag märker små små framsteg varje dag, men ibland blir det också ett nytt sår någonstans. Så jag tar det fortfarande lugnt så att det får läka ifred. 
 
Bytte tejpen idag på morgonen och måste säga att resultatet ändå är extremt bra :) Mitt ena bröst, som nästan inte alls har haft några kommplikationer, är jättefint. Ärren syns knappt och jag tror inte de kommer synas alls om ett år (!) Det andra bröstet därimot har jag ju haft infektioner på, och där kommer ärren bli "större" (vi snackar millimeter) och det är faktiskt inget som berör mig. Kommer dessutom inte synas så mycket då det är på undersidan av bröstet :) 
 
Har ju dock fortfarande kvar ett stygn som de missat att ta bort.. Orkar bara inte åka och ta bort det ;) haha.. Men ska få till ett besök innan jul.. Känner att jag har lite stygnknutar "inuti" på lite olika ställen, och har läst mig till att det är stygn som inte har absorberats (?) av kroppen fast de ska göra det. Då får man hjälpa dem lite på traven genom att dra ut dem... låter inte så trevligt men nödvändigt ... Så ska väl göra det innan vi åker på semester. 
 
NU jobb jobb jobb :)