Ett år sedan min bröstförminskning :)

Hinner egentligen inte skriva något inlägg, men jag MÅSTE ju bara uppmärksamma att det idag är 12 månader sen som jag gjorde min bröstförminskning :) 
 
Jag är sååå nöjd och skulle göra om den alla gånger om! 
 
Återkommer ;) 
#1 / / Anonym:

Hej !
Kul och se hur du steg för steg skriver om din bf. Jag opererade mig för 5dagar sen och är ju självklart nöjd men fyfan för alla komplikationer ! Sitter med termometern och bara väntar på febern, är jätte orolig för minsta lilla oh jag har ju fått nån sårvätska som ser äckligt ut men de säger att det är normalt ! Undrar om du också var lika orolig under läkningstiden? O undrar om vi kunde mejla så jag kan få bolla lite med nån som vet hur det känns :)

Svar: Grattis till operation :) Självklart kan vi maila om du vill, skriv ett mail till [email protected] så hörs vi där! Gällande läkningen så fick ju jag infektioner, så jag fick äta antibiotika. Inte den roligaste tiden (det kändes som att jag gick med ett öppet sår i nästan 3 månader). Men nu efteråt så är det sååååå värt det :) Det är klart att det var jobbigt under tiden, men det är ändå en väldigt kort period av "skit" om man tänker på vad man vinner på att göra operationen :)
Skriv ett mail så hörs vi där!
thePalma

#2 / / Alice:

Sv: ja det lär verkligen vara värt det i slutet! Hur känner du inför att bli gravid efter din operation? Jag har blivit rekommenderad flera gånger att vänta några år men vill inte må dåligt i fler år "ifall" man vill ha barn..

Svar: Efter att jag pratat med min läkare om det så kände jag att jag ändå är några år bort från att försöka skaffa barn, och att jag under de åren inte vill må dåligt och inte kunna leva mitt liv fullt ut pga för stor byst.
Den största risken som jag uppfattat det är att man kanske inte kommer kunna amma. Dock är det ju inte säkert att man kan amma ändå (även om man inte opererat sig). Så för mig kändes det som ett enkelt val att göra operationen så snart jag bara kunde :) Nu känner jag mig mer rädd för att brösten kommer bli stora igen pga en graviditet ;) hehe.. men jag försöker leva så mycket som jag bara kan i nuet, och känner därför att kommande problem får jag ta när de kommer. Jag tror inte att man mår bra av att gå och tänka "tänk-om" eller "kanske" osv. Utan jag försöker verkligen tänka att allt kommer lösa sig på ett eller annat sätt :)
thePalma

#3 / / Moa:

Hej!

Kanske det står men dessvärre inte hittat det ännu. Vilken storlek har du idag? Hur lång är du? Sen undrar jag även ifall du upplevde att brösten minskade mycket efter svullnaden?

Med vänlig hälsning
Moa

Svar: Hej Moa, Vad roligt att du hittat hit, det var det jag ville när jag skrev om operationen :)

Idag har jag närmare en 70E, men vissa gånger kan jag ha 70/75D. Jag kan även ha BH utan bygel och i storlek medium :) (det kunde jag inte innan operationen).

Jag är 170 cm lång och jag skulle nog säga att brösten förändrade sig i upp till ett år efter operationen. De blev nog inte så mycket mindre, men de blev absolut mjukare.

Jag har inte för en sekund ångrat mig :)

Har du gjort eller ska/vill du göra?
/Sofie
thePalma

#4 / / Moa:

Tack för ditt svar!

Det roliga är att det idag är en vecka sedan jag fick igenom en förminskning! Jag tror jag kommer få en liknande storlek som dig. Upplever du att du ändå har stora? Eller är det mycket lättare nu sen tidigare?

Mina är i nuläget svullna och kommer säkerligen minska litegrann. Jag är otroligt nöjd och känner lättnad i rygg/nacke!!! Är 185 cm, så kan inte ha för små heller med tanke på min längd.

Moa

Svar: Oh vad roligt :) grattis!
Direkt efter operationen kände jag mig lättare :) nu känns det som om jag alltid haft dessa bröst. Man vänjer sig snabbt :) men de känns faktiskt lagom nu. Jag kan ha en push-up-bh och få de "stora" men jag kan faktiskt vara utan bh också om jag vill :)
Jag ville heller inte få för små och jag är vääldigt nöjd md resultatet :)

Ta det lugnt nu och vila mycket så att du inte får infektioner och annat <3

Kram!
thePalma