Lönen kom - lönen gick ...

Det första jag gör den 25e när lönen kommit är att jag betalar alla räkningar. Jag betalar dem direkt! Inte så att de dras om några dagar när förfallodagen är. Jag tycker det är så skönt att se svart på vitt vad jag har att röra mig med. 

Jag är verkligen nöjd med hur jag (och Pontus) har lagt upp ekonomin. Vårt sätt är säkert inte bäst för alla, men det passar oss extremt bra :) 

Först betalas såklart alla räkningar, och där delar vi 50/50 rakt av. Sen för vi över pengar till ett gemensamt hushållskonto (som vi har varsit kort kopplat till). Från det kontot betalar vi allt som är gemensamt under månaden. Mat, nöjen, ja allt som har med Oss att göra :) 
Till detta kontot för Pontus över lite mer, då han äter lite mer än mig ;) Men annars är det lika även här. 
Självklart har vi ett sparande också som det förs över pengar till. 

Men SEN är pengarna som blir "över" de pengarna som jag gör vad jag vill med. Shoppar, fikar, lunchar osv... Och Pontus såklart lika med hans pengar :)

Detta funkar som sagt väldigt bra för oss. Jag kan inte minnas att vi någonsin har bråkat om pengar faktiskt :) Vi har vår gemensamma trygghet samtidigt som jag kan shoppa vad jag vill och likaså Pontus :)  

Jag kanske ska ta och gå till frissan och ordna luggen....