Dagen jag plussade <3

Oh hittade bilderna från dagen när jag plussade! Jag tror inte jag har skrivit om det? 

Kortfattat så visste jag ju att jag kunde bli gravid (!), så när mensen inte kom enligt det datum jag hade räknat med så köpte jag ett test på väg till jobbet. Testade på jobbet (!) och fick positivt :) 

Vi hade sedan tidigare bestämt att Pontus skulle hämta mig med bilen så när han kom bad jag att få köra (jag gillar att köra bil så inget konstigt med det) och så bad jag honom kolla i min väska. Då hittade han testet :) 

haha jag tror det första han säger är att nu får jag inte feströka längre! :) 

Samma dag hade vi avtackningsfika för mig på Fysiken och på kvällen var det sommarfest. Det var rätt svårt att inte äta hela hamburgaren som bestod av rött kött som inte var genomstekt samt att komma på en ursäkt till varför jag tagit bilen när jag bor 10 minuter från restaurangen. Men det gick :) 

Bara ett par dagar senare var det midsommar och även där var det rätt svårt att dra ihop en lögn om varför jag körde bil och inte drack. Kommer inte ens ihåg vad vi sa....