Vår lilla kille på förskolan

Nu har Edwin varit på förskola i en vecka ca. Han skolas fortfarande in men från måndag är det dags att gå ordinarie tider. 


Allt har gått jättebra och jag känner mig lugn och trygg med förskolan och pedagogerna. Tänk att någon annan tar hand om mitt barn på dagarna! Nu förstår jag varför föräldrar köper presenter till pedagogerna/lärarna. De gör ju ett underbart jobb om dagarna ❤️ 

Edwin är lite ledsen när man lämnar honom men det går över på 5-10 minuter. Han älskar att vara ute och leka och han äter tydligen fler portioner mat vid lunch. Han visar att han är arg men också att han tycker saker är roligt 😊 vi är så stolta över vår kille! 

Nattningen hemma är lite jobbig nu, men på förskolan går det bra. Har har både somnat direkt och tagit lite tid på sig så han håller väl på att känna in den här nya situationen. Hemma får vi ligga med honom i 20-40 minuter (ibland mer) innan han kommer till ro och somnar. Men han är så gosig ändå för han ligger och vill pussas och kramas så det är rätt ok ändå 😉❤️ 

Om 2 veckor blir han 1,5 år och jag blir förvånad varje dag över att jag älskar honom mer och mer (vilket jag inte trodde var möjligt). Min fina kille ❤️ 


#1 / / Anonym:

Visst är det häftigt med kärleken! Jag förstod inte hur mycket man kan älska innan jag fick barn <3