telefonförsäljare...

Igår blev jag uppringd av en telefonförsäljare. Jag brukar faktiskt vara trevliga mot säljare (då jag själv jobbar som det) och jag brukar lyssna på vad de har att säga, och speciellt lyssna på hur de säljer in det till mig. Är de duktiga, trevliga och har något bra köper jag det - annars inte (såklart).

Tjejen igår ringde i alla fall från BingoLotto. Supertrevlig på alla sätt och vis, skrattade och hade humor. Jag har länge tänkt spela bingolotto så tänkte att ja, jag kan faktiskt köpa några lotter. Fick dessutom välja en förening dit jag vill skänka pengarna. Jag tackade alltså ja till 4 lotter, fördelat på 4 veckor (alltså 1 lott per vecka). Sen vet jag att de ska spela in en ljudfil där jag tackar ja till detta, och innan vi ska spela in säger hon VÄLDIGT SNABBT att det är en prenumeration på 6 veckors uppsägningstid! Då ifrågasätter jag såklart detta, då jag bara vill ha 4 lotter (50 kr styck kostar dem). Då förklarar hon att direkt när jag får mitt "paket" så ringer jag bara o säger upp prenumerationen så får jag inga fler lotter (man får alla 4 lotter i samma paket). Då ifrågasätter jag igen 6 veckors uppsägningstid - för det betyder ju att jag kommer få ett till "paket" hem = jag måste betala för 8 lotter och inte 4 som jag gick med på. Och det är HÄR jag tröttnar. Jag tröttnar på telefonförsäljare som är supertrevliga, duktiga säljare men som kör ner en sälj i botten på grund utav att de inte kan vara ärliga från början. Jag skulle vilja ha utbildat den tjejen om att ärlighet VISST varar längst. Att hon skulle ha sålt in 8 veckor redan från början, så att jag slapp bli besviken. Hon skulle ha berättat att det hon erbjuder är en prenumeration (och alla fördelar med det) och att det minsta jag skriver upp mig för är 2 perioder, då det är 6 veckors uppsägningstid. Då hade jag till och med kanske tagit det! Det är TYVÄRR situationer som dessa som gör att folk tappar förtroendet för säljare, och det är synd. Jag säger inte att jag är perfekt, men det är VÄLDIGT SÄLLAN (om ens någon gång?) som jag haft en missnöjd kund. Och jag hoppas och tror att det har att göra med mitt samvete. Jag KAN inte ljuga, undanhålla information eller dölja något. Jag kan inte sova då.

Ajja det var allt för idag. Längtar tills mina nya skor kommer hem. Och om en vecka åker jag och älskling till ROM. Puss.

Publicerat i Allmänt