Torsdag

Lite anteckningar såhär på kvällskvisten; 

- jag känner lite smärta i området runt ärret för kejsarsnittet. Tror att jag kanske överansträngt mig när jag bar vagnen fel igår... Kan inte komma på någon annan anledning. Har haft ont nästan hela dagen men Pontus har burit Edwin så jag har fått vila. Hoppas det är bättre imorgon. 

- jag pendlar mellan att vara trött på amningen och att älska det! Ena sekunden vore det skönt om Pontus kunde mata också, men när jag väl sitter/ligger med Edwin i famnen så är det såklart det mysigaste i världen <3 och Pontus gör så mycket annat här hemma så egentligen borde jag inte "klaga". (Vilket jag inte gör! Jag är sååå tacksam att amningen har fungerat så bra!) tiden går också rasande fort så jag vet att det hips vips kommer vara ett minne blott snart. Jag hoppas att jag kan amma helt tills han är 6 månader och sen amma litegrann ett par månader till. 

- jag har äntligen tagit tag i att börja göra fotoalbum till Edwin. Jag har gjort klart ett med bilder från dopet med foton och lite text i. Ska pyssla med resten nästa vecka när Pontus börjar jobba igen. 

- jag har kommit in på en kurs nu till hösten! En kvällskurs på 50% som jag tror jag ska läsa. Min tanke är att kunna spara några föräldradagar på så sätt så att jag faktiskt kan vara hemma till nästa augusti. Då är Edwin 1 år och 5 månader och det känns bra för oss att han börjar på förskola då. 

Nu ska jag bums i sängen och sova för imorgon väntar egentid hos frisören :) 

Kram! 


Fin bild på vår ögonsten. Edwins morfar som är fotograf :)