Måndag och summering

Ibland skriver jag mycket i bloggen. Ibland mindre. Men jag skriver alltid mycket privat. I min egna blogg. I den som bara jag kan se. Någon gång kanske jag släpper några av de texterna också. Vi får se... 

Jag och Edwin mår i alla fall bättre. Det är bara jag som blivit lite beroende av nässprayen. Som vanligt. 

Vi har varit på lekdejt, blivit bjudna på lunch, haft besök av kompis, varit hos svärmor och såklart myst hemma. Jag har också hunnit med en ridtur och ett frisörbesök som jag tyckte var alldeles för dyrt. 




Nu sover Edwin i min famn med sin nya pepparkakspyjamas som jag köpte på Ica maxi. Fy vad vi kämpade med att somna igår. Utan att amma. Det gick inte. Efter 1 timme skrik fick han liiiite tutte. Efter två timmar skrik fick han somna med bröstet i munnen. Fan. Vi skulle ju inte ge efter. Sen sov han 4 timmar i sin säng men sen dög bara utrymmet bredvid mig. 

Så om någon har tips på hur vi kan få bort natt-amningen så mottages det gärna! Jag fortsätter gärna amma sålänge Edwin vill, men inte på natten. Då vill jag sova. 

Nu ska vi snart till tandläkaren. 




#1 / / Emelie:

Kanske ni kan byta ut mot välling? Som en avvängningsfas av nattamaten? Då kan ni iallafall hjälpas åt och att nattamaten inte blir ihopkopplad med tutten. Så kanske ni så småningom kan skjuta på det målet till morgonvälling :)

Puss

Svar: Tack för tips ❤️ varje kväll ger vi välling men han hatar det. (Även om Pontus ger o de är själva). Vi har testat olika märken och i flaska, pipmugg och sked... Samma resultat. Men vi fortsätter då vi hoppas att han snart ska ändra åsikt :)

Sista nätterna har vi också testat vatten i flaska då han vaknar på nätterna, men det gör honom än så länge bara mer förbannad. Pontus kom ut i vardagsrummet igår o sa att han nog fått tinnitus 🙈🙈🙈

Kramis 💕
thePalma

#2 / / Maja :

Du kanske redan läst det, men såhär gick vårat amningsavslut till ❤️

Amningsavslut 💔
http://majahurtigh.se/2016/11/22/amningsavslut-%f0%9f%92%94/

Svar: Ska genast in och läsa 🙏🏻
thePalma

#3 / / JennyJenny.se:

Har inga tips att ge tyvärr. Lillan är sju månader o äter/snuttar varannan till var tredje timme dygnet runt. Store sonen drack ersättning men fortsatte med en flaska på natten tills han var ca två (i perioder mer). Vi gjorde några halvhjärtade försök att vänja av (inte ge något, ge vatten etc) men föll tillbaka till ersättning då det fick honom att somna om snabbt. Nu sedan några månader sover han nästan jämt hela natten. Av sig själv.
Så plötsligt händer det.
Men gillar inte ditt barn välling (mina har ej gjort o inte heller tagit nån napp) och du inte vill amma så kanske ersättning kan vara nått? Då kan ni ju iallafall turas om med nattmatning? Eller så får du nått supertips så du slipper nattmatning alls ;)

Svar: Tack för tips 🙏🏻💕 vi har faktiskt inte provat ersättning sen han var spädis så det kan faktiskt vara något att testa :)
thePalma