Sittdel och lax

Idag invigde vi nya sittdelen! Vi har en Brio smile och är nöjda med den. Men jag har ett tag varit sugen på att testa en ergonomisk sittdel. Gamla brio sing är ergonomisk så jag hittade en begagnad (de säljs inte längre) då de passar perfekt i vårt smile-chassi. 

Vi gick till Ica maxi och Edwin var nöjd hela vägen. Imorgon ska vi gå in till stan så då får vi testa lite mer :) vi kan ju byta när vi vill men jag måste bestämma vilket jag ska ta med till Norrland på söndag bara. 


Ikväll åt vi lax och det gillar Edwin! Jag gör, om jag får säga det själv, en supergod ENKEL sås och den slukar han. Det är lite olika från gång till gång vad jag har i (beror på vad jag har hemma) men basen är: gräddfil, fryst dill, lite majonnäs, hackad inlagd gurka eller pickles och sen kryddor. En annan favorit är att byta ut dillen mot curry, då blir det en mer remouladliknande sås. 


Nu väntar jag på att Pontus ska komma hem. Det tar på krafterna att vara själv hela dagen med en 8-månaders. Hur känns det då när man har två ungar!? Eller tre!? Hjälp!