Sjukstuga och drömmar

Både lilla E och jag är hemma och krassliga. Snoriga och lite hostiga. Jag misstänker att Edwin har lite ont i halsen också för han vill knappt äta något. Det är bara bröstet som duger. 

Så vi myser hemma... Hänger en del i Edwins rum och leker och läser. 

När man är hemma såhär får jag, trots en livlig 8-månaders, en hel del tid att tänka. Jag tänker på framtiden och på vad jag vill göra och hinna med. Jag har egentligen flera projekt på gång nu, vissa mer realistiska än andra. 
Men sen vill jag ju gärna kunna vara hemma med räkan tills augusti nästa år, och för att kunna det måste jag spä ut mina föräldradagar. Därför har jag sökt lite distanskurser nu till våren. Förhoppningsvis kan jag plugga på kvällar och helger samt att Pontus ska vara hemma någon dag i veckan framåt våren. 

När jag satt och kollade kurser slog det mig dock att jag inte riktigt vet vad jag skulle vilja göra? Vad vill jag bli när jag blir stor? Jag har som sagt en del drömmar, men jag behöver även något som ger en inkomst under tiden jag jobbar för att nå drömmarna. För drömmarna är inte något som genererar några pengar direkt :) vi har ändå en hyra som ska betalas och mat behöver stå på bordet. 

Vad skulle du göra om du kunde göra vad som helst utan att tänka på pengar?