Kvällsdravel

Jag ser glad ut men har dragits med huvudvärk hela dagen. 

Vet inte om jag är påväg att få (tillbaka) mensen. Haft uselt humör sista dagarna och får verkligen använda all energi till att leka med Edwin. 

Jag försöker ju kommer ner till startvikt innan graviditet och har sedan 5 veckor tillbaka gått ner 4,4 kg. Jag har 2,9 kg kvar till "inskrivningsvikten" på BVC, men totalt 5,6 kg kvar till min vikt där jag borde ligga. Jag vill inte tänka på vikten så mycket som jag gör, men det är för hälsan jag gör det för jag mår inte bra när jag är "överviktig". Jag vill vara pigg och stark till att leka och umgås med Edwin, och ha energi till allt runtomkring! 
Sen i fredags (då väger jag mig) så har jag GÅTT UPP och det stör mig som sjutton. Bläääää!!! 

En annan sak som stört mig sista dagarna är hur mycket man behöver städa med en 6-månaders som hasar fram på golvet. Han avslöjar liksom direkt om man inte dammsugar på två dagar. Det känns som om jag ligger och torkar lister och städar hela dagarna. Skit i det kanske ni tänker! Men mitt huvud är så rörigt att jag psykiskt mår dåligt om det är FÖR stökigt hemma. Jag klarar liksom inte av röra både i huvudet och runtomkring mig. 

En positiv nyhet mitt i allt negativt dravel från mig är att vi om en vecka ska få hämta vår nya bil! Vi vågar knappt tro det men det är i alla fall bokat. Jag har såååå många saker på min lista som ska göras då. Men först ska vi köpa en bilbarnstol till Edwin. Han klarar sig med babyskyddet ett tag till, men jag tror han sitter bekvämare med en större stol så vi kan lika gärna skaffa det direkt. 


Tack älskade son för att du är så go och snäll mot din mamma <3  

SJÄLVKLART är det viktigaste att vi mår bra allihopa. Vikt, bil och städ hamnar såklart långt ner på listan över livets prioriteringar. Men ibland måste jag få vara lite ytlig...